Thursday 22 December 2011

legal or illegal

seperti biasa, lunch je aku balik makan kat rumah. maklumla, ofis ngan rumah amoi aku cuma sepelaung je. lagi pon sejak dua menjak ni aku suka sgt makan masakan amoi aku tu. ntah le, mungkin dah kena mandremm kot. bukan ape, skrg aku tengok baik benor ibu susuan pewarisku itu ngan kak salmi mak mertua kepada si dhia tuh. bukan main lg, kol 7 je not available. mesti dok belajar ilmu pak abun tu. haha ape celupp.

so, nak dijadikan cerita, tengah syok2 dok bergurau senda ngan pewaris tahtaku, tetiba je terdengar bunyi lori sampah tengah dok buang sisa2 construction kat kondominium mewah beta ni. aku ape lg, terus capai kamera dan snap le beberapa keping gambo. yang aku heran nye, tiap2 malam diaorg ni dok memekak. dah macam kawasan pembinaan dah. kalau siang hari takpe lg, ni kol 2 pagi. tu sebab aku membuat kesimpulan, mesti ada yang tak kena ni..  ke memang betul diaorg nak buat bangunan baru? ntah le. whateverr. ape yang aku dengar, diaorg ni di halau dari pot atau markas diaorg sebelum ni.. betol ke pakcik, jangan dok wat criter.



lebey kurang 2 bulan kebelakangan ni kalo tak silap le, hampir setiap malam  keharmonian kami terganggu. nak2 amoi aku tuh. pot pet pot pet membebel.  nak jugak aku sound, tapi mesti diaorg tak dengar nye, rumah aku tinggi, penthouse la katakan. lagipon kalau diaorg dengar pun tak pasai2 jadi gaduh pulak. bukan nye aku takut, kalau setakat 10 20 org tu wa bulih settlekan beb, cuma aku taknak la tunjukkan kat amoi aku tu. nanti kan tak pasai2 menaikkan ke'horny'an nye. terbabas lagi. ngee.

kotor tu tak payah cakap le. diaorg siap buat kolam lg kat situ wa cakap lu. aku rasa, itu bertujuan untuk basuh lori2 diaorg. bukan ke kalau air bertakung tu akan menjadi tempat pembiakan nyamuk dan akan menyebabkan lahirnye pelbagai penyakit??? ha sape nak jawab??



skrg, bekas tunang aku tu dok bising suh cek kat MPSJ tak pun MBSA. dan report kat jabatan kesihatan. hayya. aku bab2 ni memang malas. ok lah, panjang lebar aku menulis pun ada yang baca ke.. see you.

No comments:

Post a Comment