Sunday 11 December 2011

Gambar duta makanan cedera di Giant.. (18sg)

Untuk yg lemah semangat di sarankan tgk bersama kawan2 ataupun sanak sedara. kisah benar ini berlaku 2 hari lepas. di mana aku bersama keluarga ke giant untuk shopping barang2 dapur. tu pun setelah di paksa dengan teruk oleh awek aku yg  hampir2 bertukar jadi raksase gaban. kalo tak takde nye aku rajin shopping nyoping lewat malam ni.. bukan ape, aku sememangnya kalau dah balik rumah, dengan drastik nye tahap kemalasan membuak  buak. tapi biasa la, malas macam mana pun, dengan sedikit pujuk rayu dari awek wa tu, wa terus cair beb. atoiii.. ape celupp..

dengan senyum yg dibuat2 maka sampailah kami ke giant seksyen 13. sememangnya aku lebih sukakan giant berbanding mana2 supermarket yg lain. perghhh, kete tak byk, ini sudah bagus. sudah tentu org pon tak banyak.. ternyata benar, memang tak banyak manusia, fuhh lega, dengan otomatik senyuman ikhlas terhasil oleh ku. ntah mak kandung anak sulung ku tu prasan ke tak.

seperti biasa aku bersama putera mahkota aku meronda ronda  dan bergambo le sementara menunggu amoiku meleburkan saki baki duit yg tinggal. bukan nye tak nak ikut, tp aku lebey suka jalan sendirian bersama pewaris tahkta ku, mana la tahu kot2 ada awek mantop yg nak ngorat. hihihi. lg pon, org pompuan ni pilih brg bukan main lama. kalau boleh semua tulisan di kotak nak di bacanya. hayya.. tu pon yg boleh dibaca, kalau tulisan siam ke portugis ke mahu tak belek kamus dulu.

dipendekkan criter aku dah malas dah , maka setelah habis tulisan kat giant di baca oleh amoiku, kami pun beransur pulang.

dan kemalangan ngeri yg aku nak criter pada awal2 td pun terjadi dimana anak susuan amoi ku tersepit jari kat cermin kereta. walaupun dibawah pengawasan amoiku, tp aku tak salahkan dia. ini adalah kerana kesalahan itu berpunca olehnye sendiri. hahaha.. biar dia rase..tu la balasan dok mengacau awek awek kat giant tadi.. lgpon takde mak bapak nak sakiti anaknye kan..kan. btw, tu la kali pertama aku dengar tangisan yg seteruk dan sekuat itu, yg mana hampir mencetuskan huru hara kat parking giant..

saksikan kengeriannye:

dan ini antara gambo2 bajet duta sebelum kejadian:

Duta minuman

Duta butter

Duta oreo putar jilat celup

Duta milo kuat dan sihat

Tak sabo sabo. hayya

oklah, amoiku dah bagi signal dengan jelingan yang menawan dah tu. sampai jumpa lagi, renung2kan. bye..

No comments:

Post a Comment