Monday 5 December 2011

klimaks....sejam sekali..

wahh. gerun tgk tajuknye. tp hakikatnye itulah yg berlaku pada aku dan kakak sulung adik2 ipar aku tu. di mana kepenatan yg melanda sangat lah drastik. kekejangan terpapar jelas di raut wajah. dah macam beruang koala dah mimik muka kakak sulung adik2 ipar aku tuh. ngeeee..
aku tak la, penat camana pon tetap mentain. hero la katakan..hihi.

beruang koala:

btw, tiada keghairahan dalam criter ni sebenornye. maklum la bila dengar je klimaks tentu otak korang pk yg bukan2 tu.

ape yg aku nak kongsikan hari adalah pasal putera sulung merangkap putera mahkota ku yang saban hari sangat mendatangkan kegusaran ke dalam benak pikiranku. mana taknye, timbalan presiden aku itu tiap tiap hari asyik terjaga la... asyik terjaga la... nak jugak aku letak nama AMAT PINTU. tp tak comey la pulak.

sekali sekala tu takpe le..melayan dengan senyum jew, tp kalau dah sejam sekali letey woooo. bila terjaga menangis, bila menangis nak susu, bila nak susu kena bangun panaskan susu. sape yang kena bangun? beta la, ayahanda presiden ni haaa. mak kandungnye? wat2 tido konon tak dengar. hampehh. tp takpe, beta tak salahkan permaisuri beta tu. dia penat dah melayan AMAT PINTU tuh pada belah siang. tqvm. lgpon penat nye ngandung selama 9 bulan ari tu pon tak ilang lg tu. ape salahnye beta pulak berpenat lelah. (fair play) la katakan. huhu bagus nye suami dia.

kalau la putera mahkota ku itu direct feeding kan baguss..senang je dengar je nangis terus kasi, takyah berletey letihan dah nak bangun bangun. ni direct taknak, nak ngan botol gak. sejak lahir sampai skrg. tu pasai botol nye aje sampai 20 bijik. nape la tak nak mewarisi ayah kandungnye, setahu aku ayah kandungnye suka direct tu. ngeee

tp, normal ke baby bangun sejam sekali? yang aku tahu baby mestilah mendapat tidur yg lena untuk perkembangan otaknye.  ke semua parents mengalami KLIMAKS yg aku alami ni? penin penin.
aku kena wat research lg ni.  kalau satukan semua research2 yg aku buat, dah dapat phd dah aku ni.

oklah, sambung kerja. jumpa lagi di hari dan waktu yg berbeza. sayonara.

No comments:

Post a Comment