Monday 2 January 2012

last day 2011


pejam celik pejam celik, dah masuk tahun baru. rasanya baru je tahun baru, tahun baru lagik?? tahun baru yang lepas berdua, tahun baru yang ni bertiga. ish ish ish, lumrah2. tahun ni aku tak pasang azam apepun, ok tak? azam tahun lepas ada lagik yang tak tercapai, so, aku ingat nak follow up yg lepas punya je. maklum le azam banyak sangat. tamak gituuu. Alhamdulillah, walaupun banyak yang tak berapa tercapai ada jugak yang suksess, antara yang paling berjaya dan mencabar ialah "smoking no more". berhenti merokok le tuh. haa, itu lah aku punya motto. walau pun tersangat lah susah azam ni, tp akhirnya aku berjaya. tp tak tahu le sampai bila. dengan dugaan2 yang makin mencabar ni, bau nya perghh, terngiang ngiang cakap kau. harap2 aku kuat le. katakan taknak pada rokok.


oklah, terus ke point nya. aku menghabis kan hari hari terakhir 2011 ni bersama aku punya family.  mesti la aku punya family kan? takkan ko punya pulak. hihi. dari  jusco bukit tinggi ke jusco bukit raja. kalau ada jusco bukit bukau pun aku pergi lah. akhir tahun la katakan, banyak jualan murah. mega sale la new year sale la, jualan penghabisan stok la, huh macam2 cara diaorg racun pikiran kaum ibu ibu nih. yang agak kritikal akibat kesan racun tu kaum2 bapak ni lah. btul tak? tapi nak wat camana. bukan untuk org lain kan. ni aku lampirkan gambo2 nya. gambo2 pewaris tahkta aku.



aku diwajibkan menghadirkan diri ke satu majlis perkahwinan yang berlangsung di putrajaya bertempat di dewan seri siantan. aku nak cakap hubungan aku ngan yang berkenaan pon aku tak tahu. biasa la sedara mara belah amoi aku. maknanya ada bau bau bacan la  ngan amoi aku kot, bau bau yang jauh agaknya. anak dato' lawan anak dato' cakap kau. meriahh. nanti aku ingat nak langsungkan kat situ gak le kalau ada rezeki. ngee. seperti biasa pewaris aku ni suka le kalau tempat2 yang org ramai macam tuh. semua org nak ditegur nya. boleh dikatakan habis la semua meja di tawafnya. lepas satu tangan ke satu tangan. sampai aku nak ambik pun taknak, ini sudah bagus, boleh aku melahap puas2. memang terbaekk makanan dia. servis pon ok. nah gambo yang teruk ni di snap menggunakan hphone amoiku, maaf le ye.





petang tu jugak aku berkejar kejar ke lcct. hantar ibu kandung amoi aku. flight  7:55pm ke trengganu. nak dapatkan boarding pass pun kena bayar rm10. ape daaa. tu la, sape suruh taknak amik sendiri boarding pass tu kat mesin. bukan salah amoi aku, dia tak tahu detail booking tu sebenornya, tu yang terpaksa tanya kaunter. tup tup, kena bayar. maklum la, dah lama tak naik air asia. sudah berubah rupenya. dulu tak macam ni. setelah semuanya selesai kami berangkat pulang. penat woo. tp, sempat gak snap gambo. saksikan.


tahun 2011 tak berakhir di situ, malam tu pulak aku ke ampang untuk berfutsal ngan adik beradik aku n adik beradik kepada adik beradik ipar adik aku, amboi panjang nya aku pon pening. nasib baik jalan tak jem. maka dengan kelajuan yang tak munasabah sempat la aku countdown new year bersama ibu susuan pewaris aku. masuk je rumah tinggal 5 minit lagi tahun baru, tp amoi aku dah berdengkur wa cakap lu. penat sangat kot. ape celupp. maka aku saksikan keindahan bunga api tahun baru di tingkap kondo mewah aku sensorang. ibarat naik helikopter beb. tiba2 je tersengih amoi aku kat sebelah, tekejut badakk aku. aku sangkakan hantu kak limah nak bergurau ngan aku. akhir nya, kami menghabiskan pertunjukan bunga api tu sampai tetidur. ehem2, aku pon dah nak tido. selamat tahun baru pada semua. semoga semua dapat yang terbaekkk. chow dulu bro. sayonara.

No comments:

Post a Comment