Thursday 5 January 2012

durian & senapang.. part 3 finale

aku kena buktikan yang aku ni sebenarnya hebat, kalau tak malu la aku. mana boleh balik lg. caitt, tak semudah itu wahai amoiku. dalam hati aku la. ekpresen kat luar maintain cool lagik. mana boleh tunjuk, hilang saham. huhu. sambil mata melilau dok mencari game apa aku nak main ni. maka, terpandang la satu game tembak menembak ni. perghh, bagus, aku pun agak berkeyakinan bab2 tembak menembak ni. maklum la, masa muda2 dulu nyaris2 jadi askar. hohoho, kali ni kau akan terpegun wahai anak mak mertua aku.

dalam banyak2 game kat sini, game ni la paling dapat perhatian. boleh katakan penuh la ngan laki2 yang nak tunjuk macho. agak nya dia org pun macam aku ni ha, cuba tunjuk hebat setelah di malukan. hihi. macam2 teknik diaorg gunakan. dah macam anok swaneneger dah masing2 aku tengok. macam rambo pun ada, giler ah diaorg nih. tp, target nya kat lain, pelurunya ntah kemana. hahaha, poyo betol. aksinya kemain lg, mengalahkan matt damon dalam shooter.

makin lama dok perati makin aku teruja. haihh nah, amik pewaris takhta aku nih. terketar ketar tangan aku nih. tak tahu la terketar ketar sebab dah gian nak menembak ataupun terketar ketar sebab lenguh dok dukong pewaris aku tuh. maklum la 10kg bro. 10kg beras takpe lagik, statik je. ni 10kg yg flexible, bergoyang goyang terlenggok lenggok. dengan macho aku maju kedepan, capai senapang bg token trus dapat peluru 3 butir. pelurunya ala2 penutup tabung uji gitu, cuma yang ni meterial nya kayu. kiranya, kalau terkena boleh cedera la. tp aku tengok minah penjaga ni selamba je duk mundar mandir dalam tu. tak takut ke. mungkin dah biasa kot. lantak la dia.

dengan gaya ala2 matt damon aku tarik pump senapang tu, sekali tak berdaya bro, kuat giler menatang pump nih. so, aku panggil la minah tu n cakap rosak ni. dengan selamba minah tu tarik bro, ok je katanya. ayokk malu nya. aku cam bese r, wat muka tak bersalah, oh salah cara rupanya, theee.. lepas tu dengan bergaya lagi aku sasarkan target. target aku tak lain tak bukan ialah helikopter kontrol punya hadiah. org hebat mesti hadiah yang hebat kan. peluru pertama, perrghh sikit je tersasar. wahhh, peminat aku kat blakang terpegun. tetiba je ramai kat belakang aku dok support. aku siap wat2 tanya lagik, nyaris2 kan? hoho naik syehh woo.

di pendekkan cerita, memang aku tok sey sampai part 4. peluru kedua aku pun sedikit tersasar dan kehornyan aku meletup setelah peluru ketiga aku tepat mengenai sasaran. dan ianya dipersetujui oleh para juri di belakang aku. tetapi, aku sangkakan panas sampai ke petang rupanya memang panas sampai ke malam, sekali aku punya target tak terbalik. ajaibnya. nape tak terbalik? sedang kan peluru tu siap melantun balik lagik. bukan nya besau pun target tu, kecik tuihh jer. dah sah aku ditipu, aku tanya minah tuh, pehal? maklumla, dia pun saksikan ngan mata kepala dia sendiri dan dengan selamba dia cakap "u kena tembak kepalanya" hayya lu jangan kasi itu kelentong maa. so ape lagik, bertekak la aku kat situ. dia still cakap tak boleh, kena kasi itu target jatuh. bodohh, macamana nak bagi jatuh, aku minta tengok target tu taknak kasi. ni mesti tipu punya org ni. ntah 2 dia gam, takpun double sided tape. baik ko paku je terus. dengan sokongan beberapa org peminat aku kat belakang pon, tak leh wat ape. dia tetap berkeras tak nak kasi hadiah. siap tunjuk gambar2 bekas pemenang lagik. hayya, memang bodohh tahap raksasa oltromen woo. aku pun memblah kan diri setelah amoi aku cakap biarkan je. nasib baik peluru dah habis, kalau ade lagi, konpem minah tu jadi sasaran aku. dan peminat2 aku pun turut blah. mungkin taknak ditipu oleh penipu tu sampai tertipu. huhu

di pikirkan balik, nape la aku nak marah sgt. kami ke ekspo tu untuk suka suka je. hemm. malu je kat pewaris aku tu. ni sebab durian la ni. tak lain tak bukan. so, jangan makan durian sebelum pi ekspo ye. malam tu jugak amoi aku wat udang celupp tepung untuk mencoolkan perasaan aku. ape celupp. bila dah cool baru boleh tembak menembak kat rumah pulak. ngehngehngeh. saksikan gambo matt damon bersniper dan gambo minah poyo tu. udang celup tepung amoi aku yang sedap tu pun ada gak.. seperti biasa, gambar nya memang teruk sebab di ambil oleh amoi aku menggunakan ipong nya. bukan iphone ye. duit simpan tak cukup lagik untuk iphone. hihi




sekian.. chow shin chi.. dah tak bersambung..

No comments:

Post a Comment