Tuesday 16 April 2013

hot and sticky

pukul 4 pagi aku rasakan sesuatu menda yang agak besar merayap kat kaki aku. dengan pantas aku bingkas dari bantal empuk aku sambil hati berdebar debar benda apakah yang berani mengganggu aku di saat waktu yang paling enak di buai mimpi nih. belum pun sempat aku berbuat ape ape, menda tuh terlebih dahulu memberi riaksi setelah menyedari kehadirannya di ketahui. maka kedengaran lah suaranya yang nyaring lagi menyeramkan bertempik memberitahu "yokkkkkkk" aduss, pewaris tahkta aku tu berakkk, kol 4 pagi pulak tuh. hayya, pukul lain takleh berak ke? pastu pandai pulak menyelinap nak turun katil senyap2. konon nya aku tak perasan. lainlah kalau bekas awek aku tuh. haaa.
 
sambung balik cerita aku tu, dengan sepantas kilat aku memeluk anak aku tuh, kononnya nak bagi beliau rilek la. takpe anak ku berak lah, sesungguhnya berak itu adalah normal. bapak pun berak, cuma bapak tak berak dalam pempers. huhu. sambil menepuk nepuk bontot nya. tapi sedara sedari yang dirahmati Allah niat baik ku di balas ngan sesuatu yang sangat menyayat hatiku. rupa2 nya unwanted waste nya itu dah bergelumbang n kucar kacir ke segenap bontot nya. panas dan melekit,, sungguh berbeza perasaan nya, yang mana ketika membasuh nya lain, dan ketika tak bersedia pulak lain. patut la time aku nak peluk beliau tolak2, tak olehhh... katanya pelat pekat haa.
 
satu benda yang agak mencabar kewibawaan para ayah seluruh pelosok dunia, yang mana boleh mengganggu keseimbangan alam, tapi Alhamdulillah aku dapat hadapinya ngan berwawasan. setelah segalanya selesai, aku berkemas kemas untuk menyambung ape yang terbantut tadi. tetiba pulak dia minta magic stick pusing2 dia. biasa la menda baru, tak puas main. hayya, dah aku sorok boleh pulak dia ingat. dari kol 4 sampai kol 5, dari kol 5 sampai kol 5 setengah, haissshh ni tak boleh jadi ni. bila dia tak tido aku pon takleh tido, so aku terpaksa gunakan kuasa veto aku yang mana kuasanya pasti boleh membuat beliau tido. huhu. dan setelah beliau tido barulah aku pun dapat tido n terlambat lah datang kerja akibat terbabas.
 
magic stick pusing pusing
 
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment