Monday 5 November 2012

lebai maghrib

teringat kisah dulu dulu, bilamana aku masih di bawah tanggungan mak bapak aku. tanggungan di sini bukan nya tanggungan dosa pahala. dah cukup besau dah, dah baliqh dah pun, mimpi ehem ehem pon dah, ader tuh sampai 2 3 kali dah pon. ngee

tanggungan duit, makan minum, tempat berteduh dan macam2 lagi lah. time kecik kecik biasa la kan, bukan nya sempurna sangat. malah takder nya yang sempurna. sembahyang sekali sekala  n jarang jarang je. yang jelas nya maghrib paling banyak dan jarang miss. tu pon pasal dah habis main, kena mandi. time tu lah sebok nak sembahyang nya. waktu waktu yang lain ntah lempar kat mana.

lagipon bila maghrib kan semua org ader kat rumah, so, kena le smayang, karang kantoi pulak. macam la mak bapak kita tu tak tahu.

yang aku nak criter kat sini nih opkos la rutin harian putera sulung aku nih. pantang dengar azan, cepat2 dia amik sejadah n sembahyang. belum pun habis azan lagik. konsortium cepat ekspress betol. angkat takbir bagai nak pecahkan kepala satu hal.

kalau ikut kan prestasi semasa memang mengalah kan lebai maghrib nih. sebab yang aku dok perati nya subuh je beliau miss, yang lain terrr over ontime. huhu






sekian..

No comments:

Post a Comment