Thursday 1 November 2012

amoi mengamuk pecah pintu

keaktifan cucu mak aku tu dari kecik sampai besar maintain je. tetap culas dan bertenaga. kadang kadang timbul gak kegusaran kat benak pikiran aku nih. mamat ni tak tau penat ke? kalau dapat tengok beliau rehat n statik je tak wat ape2 alang kah gumbira nya hati den, 2 3 minit pun cukup lah. ni tak, ade je yang di buat nya. berlari situh manjat sinih, nyorok situh tarik sinih. pantang pintu terbuka, tak smpai 3 saat ade lah beliau dok selongkar macam2.

so, sekarang ni tiada pintu yang di biarkan terbuka sepanjang beliau bermastautin di shah alam ni. lorong dan laluan pun aku dah block. yang nak di jadikan criter nya nih, malam semalam terjadi satu peristiwa di mana pintu bilik beradu aku ngan amoi aku tu (a.k.a pintu bilik yang sama di mana permulaan detik detik terjadi nya pewaris tahkta aku tu) bermasalah. ngee.

tombol berproblem menyebabkan amoi aku tak dapat masuk bilik. biasalah penat2 keje, balik2 tak dapat masuk bilik. mahu tak marahhh. huhu. aku pulak kena stay back sebab ada shooting drama julia kat MSU, so tak dapat le aku nak nolong. lagi pun biar lah amoi aku tu berdikari, dah besor panjang dah pun. takkan benda cam tu pun nak kena HERO nih yang settle kan, btoi tak?

di pendekkan criter, lebih kurang kol 12 tgh malam baru aku balik, masuk2 je dalam rumah tergolek anak branak tidor atas lantai beralaskan toto dan kompeter. huhu. ternyata usahanya tak berhasil. melihatkan keadaan tombol pintu tu, aku tahu amoi aku tu bekerja keras. mana taknya berkecai tombol pintu tu di kerjakan nya. mungkin dah give up tak pun terlalu penat, terus tertidur, sampai ke sudah tak leh masuk. yang aku pasti pewaris aku tu la yang paling sibuk time tu tuhh. nak tak nak aku terpaksa men macgyver kan diri aku nih. dan tak sampai 3 minit pun dah boleh bukak pintu tuhh. moralnya kaum amoi sekalian alam heii, jangan lah kamu bersifat ego dan angkuh, jangan juga kamu merasakan kamu boleh sempurna tanpa lelaki. ke situ pulak..heeee.

haishh, slalu tersalah topik. aku nak criter rasa bersalah aku pada pewaris harta aku tu. sebelum ni bahagia je kat BUTUT, haaa jangan tersalah sebut. lain jadi nya. huhu. datang je kat shah alam ni terkurung je tak kuar mana mana. pantang bunyi hon ataupun bunyi bising kat luar terus gembira bertepuk tangan, konon nya somebody datang nak amik beliau jalan jalan. mungkin beliau ingat masih berada kat kampung yang mana selama ni ada je tok sedara ke sepupu sedara ke bapak sedara ke yang hari2 datang melayan nya n bawa nya p jalan2. kesiannn.

akhir sekali, sambung balik cerita tombol pintu tadi, tak tau la mcm mana tokwan imoh nya nak menkontrol cucunya tu memandangkan satu bilik tak leh tutup tu. harap2 evritim ok. dah panjang aku merapu nih. maklum la, satu tajuk 2 criter katakan.

ok, cawww.






No comments:

Post a Comment