Thursday 22 March 2012

lagi lagi api...

lagi sekali kisah kebakaran melanda aku. kali ni aku dikejutkan dengan panggilan talipon dari aku punya awek, mengatakan yang rumah terbakar. ( ter esak2). hayya, lagi mau terbakar ka? itu hali sudah 2 kali terbakar ma. dengan sepantas yg mungkin aku mengayuh kapcai aku, sampai aku superman pun rasa masih lagi slow cam siput. memandangkan awek aku dah bagitau aku yang beliau n anak beliau selamat dah mendarat kat bawah, so takde la aku risau sangat. sambil melayan hembusan angin kencang menghempap aku punya visor, terlintas pulak di benak pikiran aku ni, kat mana aku nak tido malam ni, dengan selai sepinggang nya. aduss. sedehh.

sambil sambil tu mata asyik dok melilau cari kot2 ada asap berkepol kepol. ajaibnya takde pulak asap kat kawasan rumah aku tu. kalau rumah tebakar seharus nya asapnya bisa kelihatan dari jauh dong. tapi takpe, dalam hati aku ni masih lagi berdebar debar, mesti suasana hiruk pikup dengan org ramai nya, polis dan bomba nya. macam mana la awek aku ngan anak nya tu. macam2 la aku pikir.

akhirnya, lain dipikir lain pulak jadinya der. sesampai je aku ke perkampungan aku tu, takder pulak aku tengok suasana huru hara. kalau kebakaran dah tentu suasana lain jadinya. ini aku tengok takder ape pun, hayya. dalam hati aku, wa sudah kena itu sama menantu mak kandung wa ooo. aku pulak yang rasa terbakar, dah la kapcai aku pun berasap macam nak terbakar aku rembat.

bila sampai je bawah aku nampak housemate aku dua beranak tertenggek kat situ. di pendekken criter, rupanya betol2 terbakar, cuma bukan rumah yang terbakar. ada la org sewel bakar tayar kat level 3, so, org kampung tgk asap berkepul2 tu ingatkan rumah terbakar. diaorg pun bertempek terlolong le cakap api api api, rumah terbakar, cepat turun. gitu lah lebey kurang. dah sampai kat bawah baru tahu cerite sebenar.

itulah criternya. ni aku kepilkan sekeping gambar. salah seorang orang kampung yang terpekik terlolong tadi tu. dah macam mas idayu pun ader.



sekian...see u


No comments:

Post a Comment