Monday 21 November 2011

cek mek molek & mek chomey

pelik ke tajuk aku ni?
tak pelik ponn kan. lunch td ada la hamba Allah ni bg aku cek mek molek ni. 2 butirr, siap masuk dalam plastik lg.  Alhamdulillah. rezeki Allah. aku trime je la.
    Alkisah nya, aku tetibe je tringat satu crite ni, suatu masa dulu seorg wanita yakni menantu kepada mak aku, telah meringankan tulang temulangnye utk membuat menda alah ni. di pendekkan criter, (aku pon malas nak menaip panjang), siap la sudah. maka setelah tgk keadaan yg agak kelam kabut di dapur, aku pun merajinkan diri bertanya, dialognye berbunyi :
   aku : wat pe tu?
   mma : MEK CHOMEY,  taaa daa.
   aku : garu paler n blurrr.
   mma : rasa le, sedapp.
   aku : mek chomey? bkan ke cek mek molek?  sambil ketawa menyindir kifkifkif.
   mma : sama le tu.
   aku : masih lg menyindir hahaha kifkifkif

tanpa pengatahuan nye aku wat sedikit research, tup tup, ader la mek chomey tu. haiya.

kesimpulan nye, cek mek molek n mek chomey tu sbnrnya sama jew. aku je yg tak tau nama mek chomey tu wujud sbnar nye, malu aku. (tu la, sape suruh sekolah rendah kat darjah nam je).

bila dapat je kuih tu td tetibe je aku senyum sendirian..hahaha mek chomey weiii. apepon tq kepada menantu mak aku tuu. tak lawak ke?  peduli rr,

kat bawah ni aku upload gambo mek chomey tu, kot2 le ader yg tak kenai. gambo dr tenet je. gambo mek chomey menantu mak aku wat tu takder.


No comments:

Post a Comment